Voor verschillende opdrachtgevers heb ik basisteksten voor sociale mediaberichten en nieuwsbrieven geschreven. De doelgroep hiervan waren met name ondernemers in de food- en horecabranche.
De basisteksten schreef ik voor verschillende marketeers die ze voor hun opdrachtgevers in de foodbranche, de horeca maar ook voor retailers met een webshop gebruikten. De afnemer van deze teksten voor sociale media en nieuwsbrieven kan hieraan zijn eigen ingrediĆ«nten toevoegen zoals foto’s, producten en verwijzingen naar de menu- of assortimentskaart. De teksten zijn panklaar en kunnen naar eigen smaak worden aangepast.
Basisteksten met call to action
Voor het schrijven van deze basisteksten voor sociale mediaberichten en nieuwsbrieven gebruik ik als tekstschrijver een horecakalender. Daarnaast verwerk ik storytelling in de berichten en voeg call to actions toe. Op deze wijze help ik ondernemers op weg met het schrijven van berichten, het verkopen van hun producten en communicatie met hun gast/klant.
Trainingen en tips
Op aanvraag geef ik ook schrijftrainingen op dit gebied. In mijn gratis aan te vragen E-book over smaakmakende storytelling geef ik hiervoor schrijftips en voorbeelden. Meer tips over het ‘bereiden’ van sociale mediaberichten lees je in deze blog op mijn website.