Bedrijfsmagazines zijn een prima communicatiemiddel om het verhaal achter je producten en diensten te vertellen. Je kunt hierin je medewerkers voorstellen aan je klanten. Voor twee verschillende opdrachtgevers in de food- en horecabranche heb ik teksten geschreven voor hun bedrijfsmagazine. Voor een daarvan nam ik ook de coördinatie op me en dacht ik mee over de redactionele invulling.
Als food- en horecajournalist spreek ik de taal van mijn opdrachtgevers in deze bedrijfstakken. Ik weet dus wat er speelt en kan me daardoor goed inleven en de juiste vragen stellen. Daarnaast ben ik in staat om doelgericht en op maat te schrijven. Mijn handelsmerk zijn verder goed verteerbare en hapklare teksten.
Group of Butchers
Voor Group of Butchers in Tilburg heb ik een aantal artikelen geschreven voor hun jaarlijkse bedrijfsmagazine. Dit wordt verstuurd naar hun relaties in de retailbranche. Ik interviewde een aantal werknemers en slagers die aangesloten zijn bij dit bedrijf. Het nieuwe innovatiecentrum kwam daarbij uitgebreid aanbod.
Jubileummagazine FFC
Voor formule-organisatie Franchise Friendly Concepts in Vianen heb ik samen met Foodservice Watcher Ubel Zuiderveld van UZ Media in Winterswijk artikelen geschreven voor hun jubileummagazine. FFC heeft formules als Kwalitaria en Délifrance en bestond in 2019 25 jaar. Voor relaties en aangesloten ondernemers is daarom het jubileummagazine uitgegeven.
Meedenken over bedrijfsmagazines
Naast het afnemen van de interviews en het schrijven van de teksten voor dit bedrijfsmagazine, hebben we ook meegedacht over het redactionele concept. Verder hebben we de coördinatie en realisatie van het jubileumboek op ons genomen. Daarbij kwam onze ervaring en kennis als bladenmakers prima van pas. Zo maakte ik eerder het speciale magazine Naturally Dutch! ter ere van een internationaal festival voor foodies in Parijs.
Wil je ook teksthulp en/of advies voor jouw bedrijfsmagazine?
Neem contact met mij op. Ik denk graag met je mee. Mail naar info@rouxcommunicatie.nl of bel 06 23 84 21 52.