Het redigeren van teksten voor brochures, blogs en magazines is voor mij als tekstschrijver en journalist dagelijkse kost. Voor verschillende klanten (van wijnleverancier tot gastvrijheidscoach) redigeer regelmatig teksten voor brochures, bedrijfsmagazines of blogs.
Kunst van het redigeren
Dankzij mijn ervaring als eindredacteur bij verschillende uitgeverijen, ben ik bedreven in eindredactie. Ik zorg dat de teksten goed leesbaar zijn, correct Nederlands bevatten en ook voeg ik graag duidelijke en krachtige koppen toe. De kunst van het redigeren is, om de schrijfstijl van de auteur in tact te laten. De opdrachtgever ziet vaak dat de zinnen beter lopen en dat de tekst net even wat krachtiger overkomt.
Tekstboodschap die de lezer bereikt
Door mijn achtergrond als vakjournalist in de food- en horecabranche, heb ik kaas gegeten van vaktermen. Bovendien weet ik ook de doelgroep denkt en leest. Daardoor stem ik de tekst op af op de doelgroep zodat de tekstboodschap aankomt bij de lezer. Mijn opdrachtgever bereikt zo zijn doel; bijvoorbeeld de verkoop van zijn wijnen of het aanprijzen van zijn diensten.
Op aanvraag verstrek ik voorbeelden van de brochureteksten, blogs en artikelen die door mij geredigeerd zijn.