Voor het vakblad EVMI (Expert in Voedingsmiddelenindustrie) heb ik een interview met Bionext-directeur Bavo van den Idsert gehad.
Het artikel gaat over de stand van zaken rond biologische voeding in Nederland. Dit is geen hype, maar een blijvende trend volgens de voorman van Bionext. ‘’Het is niet langer een vreemde eend in de bijt”’, zegt Van den Idsert onder meer in dit interview. Hij ziet dat biologisch kansen en uitdagingen biedt. Dit geldt ook voor de voedingsmiddelenindustrie.
Biologisch promoten
Bionext is een stichting in Ede. Ze is gevestigd in het World Food Centre. Alle partijen in de biologische keten werken hierin samen. Van boer tot producent. Van kweker tot consument. Doel is om het biologische product te stimuleren en te promoten.
Adopteer een kip
Bij het publiek is Bionext bekend vanwege acties als ‘Adopteer een kip’ en‘De grootste zaadbank’. Bij de laatste roept zij de consument op om zaadjes te kopen bij biowinkels. Op deze wijze hoopt ze steun te verzamelen voor een waterdichte patentwet.
Het artikel is gepubliceerd in de uitgave van EVMI van van 25 april 2017.