Blogs uit mijn schrijfkeuken

Wie schrijft, die blijft. Als storyteller, tekstschrijver en journalist blog ik regelmatig over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt. Denk aan: schrijftips, reisbelevenissen met een link naar food, uit eten gaan en horeca. Last but not least deel ik tips voor het schrijven van glasheldere menukaartteksten die de verkoop en de communicatie bevorderen.

Culinaire liefhebbers noemen Umbrië vaak in een adem met truffels. Deze provincie in Italië is bijzonder vruchtbaar en heeft nog meer bodemschatten. Het is niet voor niks het ‘Groene Hart’ van Italië. Ga mee op een culinaire tour in vier

Eten doe je ook met je ogen. Voor veel chefs is de opmaak van gerechten steeds belangrijker. Daarom is het vreemd dat veel horeca ondernemers en koks weinig aandacht schenken aan de manier waarop je die gerechten op de kaart

Leer hoe je producten nog slimmer op je menukaart zet. Volg de workshop Boost je menukaart! Deze training van 2,5 uur op locatie, verzorg ik samen met Petra Venekamp van ConcreetAdvies. Om het praktisch en interactief te houden, bieden we

Je hebt een nieuw product, bedrijf of dienst. Dat wil je natuurlijk van de daken schreeuwen. Kortom, je wilt de pers bestoken met een persbericht. Vanuit mijn praktijkervaring als (vakblad)journalist deel ik de volgende tips hoe je jouw persbericht kunt

Boeken en e-books

Menukaarten, storytelling en schrijftips

 

Naast blogs over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt, deel ik graag mijn kennis. Dat doe ik door middel van het schrijven van boeken en e-books.

Zo heb ik inmiddels 2 boeken geschreven over de menukaart als communicatiemiddel: Wat maak je me nu?! (2019) en Boost je menukaart! Voor elke kaart een idee (in 2023, samen met Petra Venekamp, ConcreetAdvies).

Voor wie aan de slag wil met storytelling in zijn of haar onderneming, heb ik het (gratis te downloaden) e-book Schrijftips voor smaakmakende storytelling samengesteld. Met voorbeelden uit de praktijk en direct toepasbare tips.

Het e-book Boost je inhaakkalender 2025 is bedoeld voor ondernemers en bedrijven in de horeca- en foodbranche die inspiratie kunnen gebruiken voor het bedenken van content voor sociale media  en voor salesacties.

Al deze publicaties zijn te bestellen via de webshop van Stoere Ideeën. 

blogs uit de schrijfkeuken van Roux Communicatie en boeken die Bianca Roemaat heeft geschreven.