Blogs uit mijn schrijfkeuken

Wie schrijft, die blijft. Als storyteller, tekstschrijver en journalist blog ik regelmatig over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt. Denk aan: schrijftips, reisbelevenissen met een link naar food, uit eten gaan en horeca. Last but not least deel ik tips voor het schrijven van glasheldere menukaartteksten die de verkoop en de communicatie bevorderen.

Zeg, welke schrijffouten kom jij tegen op menukaarten en krijtborden? Die vraag krijg ik regelmatig sinds ik te boek sta als ‘menukaartdeskundige’. Hier stip ik 7 punten aan waar horecaondernemers mee worstelen bij het schrijven van teksten voor hun menukaart.

Deel je verhaal, ‘Over ons’, een verhaal maken. Overal worden we tegenwoordig aangespoord om verhalen te vertellen of om aan ‘storytelling’ te doen. Als ondernemer zet je jezelf hiermee beter op de kaart. 3 voorbeelden van smaakmakende storytelling uit mijn

Met een mooie foto van je product, kom je niet ver als je sociale media wilt inzetten als communicatiemiddel voor je food- of horecabedrijf. Om echt contact te maken met je volgers, heb je pakkende teksten nodig zodat interactie ontstaat.

Na de eerste lockdown van 2020 in verband met de coronacrisis mocht de horeca op 1 juni haar deuren (her)openen. Om alles in goede banen te leiden, deel ik hier 5 ideeën om je menukaart coronaproof te maken. 1. Gebruik

Boeken en e-books

Menukaarten, storytelling en schrijftips

 

Naast blogs over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt, deel ik graag mijn kennis. Dat doe ik door middel van het schrijven van boeken en e-books.

Zo heb ik inmiddels 2 boeken geschreven over de menukaart als communicatiemiddel: Wat maak je me nu?! (2019) en Boost je menukaart! Voor elke kaart een idee (in 2023, samen met Petra Venekamp, ConcreetAdvies).

Voor wie aan de slag wil met storytelling in zijn of haar onderneming, heb ik het (gratis te downloaden) e-book Schrijftips voor smaakmakende storytelling samengesteld. Met voorbeelden uit de praktijk en direct toepasbare tips.

Het e-book Boost je inhaakkalender 2025 is bedoeld voor ondernemers en bedrijven in de horeca- en foodbranche die inspiratie kunnen gebruiken voor het bedenken van content voor sociale media  en voor salesacties.

Al deze publicaties zijn te bestellen via de webshop van Stoere Ideeën. 

blogs uit de schrijfkeuken van Roux Communicatie en boeken die Bianca Roemaat heeft geschreven.