Het is een discussie die regelmatig weer oplaait: moet de Nederlandse horeca à la carte afschaffen? Als menukaartdeskundige ben ik een warm voorstander om de menukaart vooral in te zetten als communicatie- en marketingmiddel. Om die reden én ook als
Wie schrijft, die blijft. Als storyteller, tekstschrijver en journalist blog ik regelmatig over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt. Denk aan: schrijftips, reisbelevenissen met een link naar food, uit eten gaan en horeca. Last but not least deel ik tips voor het schrijven van glasheldere menukaartteksten die de verkoop en de communicatie bevorderen.
Het is een discussie die regelmatig weer oplaait: moet de Nederlandse horeca à la carte afschaffen? Als menukaartdeskundige ben ik een warm voorstander om de menukaart vooral in te zetten als communicatie- en marketingmiddel. Om die reden én ook als
Communiceren over allergenen op je menukaart of in je food- of horecazaak. Het blijft een lastige materie. Vaak struikelen ondernemers over de woorden als ze informatie over allergenen in een korte en duidelijke tekst moeten verwerken. Hier een aantal tips
Een blog of een tabblad ‘nieuws’ is een goede trekker voor de website van je bedrijf. Van veel food- en horecaondernemers hoor ik vaak dat ze niet weten waarover en hoe ze moeten schrijven. Als ervaren (food)blogger en tekstschrijver deel
De opkomst van vega(n) op de menukaart zorgt voor verwarring. Hoe vertel je op een begrijpelijke wijze dat je vegetarisch en veganistisch aanbiedt? Moet je deze gerechten apart op je kaart communiceren? Tips uit de praktijk hoe je vega(n) vermeldt.
Naast blogs over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt, deel ik graag mijn kennis. Dat doe ik door middel van het schrijven van boeken en e-books.
Zo heb ik inmiddels 2 boeken geschreven over de menukaart als communicatiemiddel: Wat maak je me nu?! (2019) en Boost je menukaart! Voor elke kaart een idee (in 2023, samen met Petra Venekamp, ConcreetAdvies).
Voor wie aan de slag wil met storytelling in zijn of haar onderneming, heb ik het (gratis te downloaden) e-book Schrijftips voor smaakmakende storytelling samengesteld. Met voorbeelden uit de praktijk en direct toepasbare tips.
Het e-book Boost je inhaakkalender 2025 is bedoeld voor ondernemers en bedrijven in de horeca- en foodbranche die inspiratie kunnen gebruiken voor het bedenken van content voor sociale media en voor salesacties.
Al deze publicaties zijn te bestellen via de webshop van Stoere Ideeën.
Kun je smaakmakende teksthulp, freelance schrijfkracht of menukaartadvies gebruiken? Bel, mail of app mij!
· info@rouxcommunicatie.nl · Privacybeleid · Webdesign Spijker en Co · portretfotografie: Made by Lynn