Blogs uit mijn schrijfkeuken

Wie schrijft, die blijft. Als storyteller, tekstschrijver en journalist blog ik regelmatig over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt. Denk aan: schrijftips, reisbelevenissen met een link naar food, uit eten gaan en horeca. Last but not least deel ik tips voor het schrijven van glasheldere menukaartteksten die de verkoop en de communicatie bevorderen.

Om gezond te blijven, moeten we dagelijks 250 gram groenten tot ons nemen. Met die boodschap bestookt de Nederlandse overheid ons. Uit onderzoek blijkt dat we dagelijks een groentegevecht voeren. Slechts 14 procent haalt die aanbevolen hoeveelheid. Om de groenteconsumptie

Het verbaast me dat Michelin pas begin 2016 voor het eerst aan een restaurant in Scandinavië drie sterren heeft uitgedeeld. Het heilige vuur van nordic chefs heeft mij al eerder in vuur en vlam gezet. Bij de kookwedstrijd Bocuse d’Or,

Net als veel chefs, ben ik in de ban van Ferran Adrià. De Spaanse kok hoort wat mij betreft thuis in de rij van culinaire grootheden als Paul Bocuse en Auguste Escoffier. Zonder hem zouden chefs niet op het spoor

Terwijl de hippe koffiebarretjes als paddenstoelen uit de grond schieten, heb ik een enorme voorliefde om op strooptocht te gaan bij buitenlandse koffiehuizen met een rijke historie. Vaak serveren ze er goede koffie èn fantastische patisserie. Een tour langs fijne

Boeken en e-books

Menukaarten, storytelling en schrijftips

 

Naast blogs over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt, deel ik graag mijn kennis. Dat doe ik door middel van het schrijven van boeken en e-books.

Zo heb ik inmiddels 2 boeken geschreven over de menukaart als communicatiemiddel: Wat maak je me nu?! (2019) en Boost je menukaart! Voor elke kaart een idee (in 2023, samen met Petra Venekamp, ConcreetAdvies).

Voor wie aan de slag wil met storytelling in zijn of haar onderneming, heb ik het (gratis te downloaden) e-book Schrijftips voor smaakmakende storytelling samengesteld. Met voorbeelden uit de praktijk en direct toepasbare tips.

Het e-book Boost je inhaakkalender 2025 is bedoeld voor ondernemers en bedrijven in de horeca- en foodbranche die inspiratie kunnen gebruiken voor het bedenken van content voor sociale media  en voor salesacties.

Al deze publicaties zijn te bestellen via de webshop van Stoere Ideeën. 

blogs uit de schrijfkeuken van Roux Communicatie en boeken die Bianca Roemaat heeft geschreven.