Blogs uit mijn schrijfkeuken

Wie schrijft, die blijft. Als storyteller, tekstschrijver en journalist blog ik regelmatig over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt. Denk aan: schrijftips, reisbelevenissen met een link naar food, uit eten gaan en horeca. Last but not least deel ik tips voor het schrijven van glasheldere menukaartteksten die de verkoop en de communicatie bevorderen.

Smaakmakende teksten op menukaarten. Daar houd ik van. Een van mijn favoriete bezigheden tijdens horecabezoeken is het bestuderen van de menukaart. Uiteraard let ik op het taalgebruik, spelfouten maar bovenal wil ik culinair verleid worden. Het water moet me in

Een foodtocht. Daar leent de Schotse hoofdstad Edinburgh zich prima voor. Wandel mee rond The Royal Mile in de oude stad. Ik geef je 7 tips aan de hand van horeca en food highlights. Hier kun je brandstof tanken voor

De foodspeciaalzaak heeft het moeilijk, hoorde ik laatst op een congres van het Vakcentrum Kaas & Delicatessen. Deze winkels met kaas, noten, delicatessen, chocolade, wijn, koffie en thee moeten meer samen werken met onder andere supermarkten en horeca. Bovenal moeten

Iedereen heeft de mond vol over blurring. Zoals het schenken van koffie in een kledingwinkel. Maar daar kom je er niet mee. Beste winkeliers en supermarkteigenaren: voeg vaker een snufje gastvriendelijkheid toe. Train jouw personeel hierin! De retail kan op

Boeken en e-books

Menukaarten, storytelling en schrijftips

 

Naast blogs over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt, deel ik graag mijn kennis. Dat doe ik door middel van het schrijven van boeken en e-books.

Zo heb ik inmiddels 2 boeken geschreven over de menukaart als communicatiemiddel: Wat maak je me nu?! (2019) en Boost je menukaart! Voor elke kaart een idee (in 2023, samen met Petra Venekamp, ConcreetAdvies).

Voor wie aan de slag wil met storytelling in zijn of haar onderneming, heb ik het (gratis te downloaden) e-book Schrijftips voor smaakmakende storytelling samengesteld. Met voorbeelden uit de praktijk en direct toepasbare tips.

Het e-book Boost je inhaakkalender 2025 is bedoeld voor ondernemers en bedrijven in de horeca- en foodbranche die inspiratie kunnen gebruiken voor het bedenken van content voor sociale media  en voor salesacties.

Al deze publicaties zijn te bestellen via de webshop van Stoere Ideeën. 

blogs uit de schrijfkeuken van Roux Communicatie en boeken die Bianca Roemaat heeft geschreven.