Tijdens een workshop op 17 januari 2017 in Hengelo ging Bianca Roemaat (Roux Communicatie) in op de inzet van communicatie. Daarbij stond de vraag centraal hoe je als horeca ondernemer communicatiemiddelen kunt inzetten om de pers te halen en zo (nieuwe) gasten te bereiken.
Deze bijeenkomst met een aantal lokale horeca ondernemers vond plaats in het kader van het project ‘Boost je omzet!’, een online challenge waarmee deelnemers tools en tips krijgen om via hun marketing en communicatie meer omzet te genereren. Een van de onderdelen is omgaan met de pers. Vragen die aan de orde kwamen waren: hoe stel je een perslijst samen? Hoe benader je de pers en wat moet er in een goed persbericht staan.
Communicatieplan maken
Tijdens de workshop is verder uitgelegd hoe je een communicatieplan maakt voor je bedrijf maar ook voor samenwerkingsprojecten en evenementen. Naast veel praktische tips was er volop gelegenheid tot het stellen van vragen en het delen van ervaringen. Daarvan werd gretig gebruik gemaakt. Door haar jarenlange ervaring als journalist, kan Roux Communicatie goed meedenken en tips vanuit de dagelijkse journalistenpraktijk geven.
Workshops over acht onderwerpen
De initiatiefnemers van ‘Boost je omzet!’ (Roux Communicatie, Concreet Advies en Queen of Hearts) verzorgen workshops en presentaties op locatie over acht onderwerpen die ook aan bod komen in de online challenge ‘Boost je omzet!’ Zoals de inzet van social media, omgaan met reviews, communiceren met de pers, de meerwaarde van samenwerken, meer winst met de menukaart, verbeter uw gastvrijheid, het nut van digitale nieuwsbrieven en verbeter uw online zichtbaarheid door je website. Heb je interesse in een workshop of training in jouw bedrijf of vereniging? Neem dan contact op.
Vijf gratis tips
Wil je meedoen aan de online training die twee maanden duurt en die je gewoon vanachter je bedrijfslaptop en in je bedrijf kunt volgen? Vul dan dit formulier in. Het programma kost €99 exclusief BTW en je krijgt direct na je aanmelding vijf tips.