Voor TOOST Foodtruckfestival heb ik vlotte en doelgroepgerichte webteksten geschreven voor twee bedrijfswebsites. Het gaat om de website voor bezoekers: TOOST Foodtruckfestival en die voor de bedrijfsgerichte activiteiten van TOOST in bussiness
De opdracht van de eigenaren van TOOST Foodtruckfestival was het schrijven van toegankelijke webteksten om daarmee de bezoekers van deze foodfestivals te prikkelen om te komen. Het moest in hippe Jip-en-Janneke-taal geschreven zijn.
Bedrijfsidentiteit
Naast doelgroepgericht moesten de teksten communiceren waar deze organisator van kleinschalige festivals met foodtrucks voor staat en waarin ze uitblinken. Hun bedrijfsidentiteit druk ik uit in woorden. Op de site staan verder ook de authentieke foodtruckers waarmee TOOST samenwerkt, beschreven.
Foodtruckfestival op locatie
Bij de andere website, TOOST in business, gaat het om webteksten die zowel toegankelijk als wervend zijn. Met deze site communiceert TOOST over de mogelijkheden om een kleinschalig en laagdrempelig foodtruckfestival te organiseren op locatie. Dit kan een bedrijf, overheidsgebouw, school, bouwplaats of zelfs een leegstaand fabriekspand zijn. Of om met treffende woorden te zeggen: ‘Geen plek is ons te gek.’
Pakkende slogans
Naast vlotte en doelgroepgerichte teksten, denk ik mee over pakkende slogans die de bedrijfsboodschap weergeven. Zoals: ‘TOOST brengt je in de mood met trucks en food.’