Voor FoodserviceXs, het kennisplatform voor marketeers in de foodservice, heb ik trendteksten geschreven voor het FoodserviceXs Essentials jaarboek. Het ging om beschrijvingen van foodtrends op basis van cijfers en feiten van marktonderzoek.
Toegankelijke trendteksten
Naast het schrijven van toegankelijke trendteksten, moest ik cijfers en trends interpreteren en met elkaar verbinden. Deze trendteksten moesten aansluiten bij de stijl van de rest van het jaarboek. Mijn vakkennis als food- en horecajournalist kwam mij daarbij van pas.
Omzetwaarden, locaties en trends
Het jaarboek is in december 2016 verschenen. In deze ruim 200 pagina’s tellende uitgave worden omzetwaarden (Foodstep) gepubliceerd, verbonden aan aantal locaties (Datlinq) en de laatste trends & ontwikkelingen (Food Inspiration).
Handvatten
De onderdelen facts, figures én feelings maken deze publicatie tot een handboek voor marketeers die actief zijn in de wereld van foodservice. Ze krijgen daarmee handvatten voor nu en in de toekomst. In het jaarboek worden 12 marktsegmenten uitgelicht. De publicatie is beschikbaar voor leden van het platform FoodserviceXS.