Voor een horecafoodleverancier die een open dag heeft gehouden ter ere van zijn 125 jarig bedrijfsjubileum, Carl Siegert in Harmelen, heb ik vooraf en na afloop persberichten geschreven. Daarin kondigt deze horecabakker het programma van die dag aan en staat alle handige need to know-informatie. De tekst is informatief en vlot geschreven. Daarnaast is het persbericht ‘panklaar’ aangeleverd zodat de redacties het bijna een op een kunnen over nemen.
Tijdens de open dag was ik aanwezig en heb ik een dag later voor een nieuw persbericht gezorgd. Aan de hand van quotes is een terugblik op de open dag daarin vastgelegd. Voor de nieuwsbrief die daarna naar relaties is gegaan, heb ik vier berichten geschreven. Deze zijn eveneens via social media verspreid door de opdrachtgever.
Perslijst op maat
Naast het schrijven van een op de doelgroep afgestemde perstekst, lever ik mijn klanten op verzoek een medialijst. Ze krijgen daartoe een lijst van relevante persrelaties. Bijvoorbeeld voor een food- of horecabedrijf bevat deze lijst de regionale, vak- en culinaire pers. Zo neem ik mijn klant veel werk uit handen en hoeft hij zelf niet op zoek te gaan naar mailadressen.
Op verzoek van klanten, verstuur ik ook namens hen de persberichten. Zo ontzorg ik mijn klanten. Als eenpitter kan ik snel schakelen en flexibel in spelen op uw wensen.
Extra service
Als extra service voorzie ik mijn klanten van tips hoe ze de pers het beste kunnen benaderen. Als journalist weet ik hoe redacties werken en hoe ik uw boodschap bij de media onder de aandacht kan brengen.