Blogs uit mijn schrijfkeuken

Wie schrijft, die blijft. Als storyteller, tekstschrijver en journalist blog ik regelmatig over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt. Denk aan: schrijftips, reisbelevenissen met een link naar food, uit eten gaan en horeca. Last but not least deel ik tips voor het schrijven van glasheldere menukaartteksten die de verkoop en de communicatie bevorderen.

Wie Oostenrijk zegt, denkt aan bergen, zonnige alpenweiden en blauwe luchten. In plaats van een trektocht door de bergen, maak ik een stedentour. Onderweg trakteer ik je op tien Oostenrijkse specialiteiten. Van stevige kost voor de grote trek tot smullen

Bij uit eten gaan, hoort een goed glas wijn. Dus werp ik graag een blik op de wijnkaart of vraag ik de bediening om een advies. Helaas stuit ik daarbij nog wel eens op warrige taal waar geen touw aan

Als liefhebber van wijn, mag ik graag een wijnroute volgen als ik op vakantie ben. Zo ben ik Oostenrijkse wijnkrachtpatsers tegengekomen toen ik daar rondreisde. Ik heb onder meer de ‘koning van de sauvignon blancs’ ontmoet en kennis gemaakt met

‘Zeg, jij schrijft toch persberichten? Kun je mij helpen aan wat schrijftips? Ja. die heb ik zeker. In de schrijfkeuken van Roux Communicatie heb ik een recept voor een panklaar persbericht. Ik verklap je hier 11 ingrediënten. Als horecajournalist en

Boeken en e-books

Menukaarten, storytelling en schrijftips

 

Naast blogs over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt, deel ik graag mijn kennis. Dat doe ik door middel van het schrijven van boeken en e-books.

Zo heb ik inmiddels 2 boeken geschreven over de menukaart als communicatiemiddel: Wat maak je me nu?! (2019) en Boost je menukaart! Voor elke kaart een idee (in 2023, samen met Petra Venekamp, ConcreetAdvies).

Voor wie aan de slag wil met storytelling in zijn of haar onderneming, heb ik het (gratis te downloaden) e-book Schrijftips voor smaakmakende storytelling samengesteld. Met voorbeelden uit de praktijk en direct toepasbare tips.

Het e-book Boost je inhaakkalender 2025 is bedoeld voor ondernemers en bedrijven in de horeca- en foodbranche die inspiratie kunnen gebruiken voor het bedenken van content voor sociale media  en voor salesacties.

Al deze publicaties zijn te bestellen via de webshop van Stoere Ideeën. 

blogs uit de schrijfkeuken van Roux Communicatie en boeken die Bianca Roemaat heeft geschreven.