Horeca staat synoniem voor beleving maar als ik online een restaurant of hotel wil reserveren, vergaat me vaak de voorpret. Maak van je website geen zoekplaatje. Het is een van mijn grote ergernissen. Ik heb het idee om ergens te
Wie schrijft, die blijft. Als storyteller, tekstschrijver en journalist blog ik regelmatig over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt. Denk aan: schrijftips, reisbelevenissen met een link naar food, uit eten gaan en horeca. Last but not least deel ik tips voor het schrijven van glasheldere menukaartteksten die de verkoop en de communicatie bevorderen.
Horeca staat synoniem voor beleving maar als ik online een restaurant of hotel wil reserveren, vergaat me vaak de voorpret. Maak van je website geen zoekplaatje. Het is een van mijn grote ergernissen. Ik heb het idee om ergens te
Een goede kerstmarkt moet sfeervol, traditioneel en authentiek zijn. Met regionale producten en een kloppend verhaal. In Nederland is er een overaanbod van kerstfairs en –markten. Door de kerstbomen zie je het bos meer: de authentieke kerstsfeer is ver te
Gastheren- en vrouwen proberen je steeds meer te verleiden om een verrassingsmenu te kiezen. Het liefst hebben ze dat je als gast de menukaart links laat liggen. Dat vind ik geen goede zet. De menukaart moet blijven! Zowel voor horeca
Net als de meeste foodfans, heb ik op vakantie een kleine beroepsdeformatie. Ik kan het niet laten om erop te letten wat de mensen eten en drinken. Bij Ierland dacht ik bij voorbaat aan aardappels en whiskey. Ik watertandde bij
Naast blogs over wat er in mijn schrijfkeuken ter tafel komt, deel ik graag mijn kennis. Dat doe ik door middel van het schrijven van boeken en e-books.
Zo heb ik inmiddels 2 boeken geschreven over de menukaart als communicatiemiddel: Wat maak je me nu?! (2019) en Boost je menukaart! Voor elke kaart een idee (in 2023, samen met Petra Venekamp, ConcreetAdvies).
Voor wie aan de slag wil met storytelling in zijn of haar onderneming, heb ik het (gratis te downloaden) e-book Schrijftips voor smaakmakende storytelling samengesteld. Met voorbeelden uit de praktijk en direct toepasbare tips.
Het e-book Boost je inhaakkalender 2025 is bedoeld voor ondernemers en bedrijven in de horeca- en foodbranche die inspiratie kunnen gebruiken voor het bedenken van content voor sociale media en voor salesacties.
Al deze publicaties zijn te bestellen via de webshop van Stoere Ideeën.
Kun je smaakmakende teksthulp, freelance schrijfkracht of menukaartadvies gebruiken? Bel, mail of app mij!
· info@rouxcommunicatie.nl · Privacybeleid · Webdesign Spijker en Co · portretfotografie: Made by Lynn