Voor de franchise-organisatie WOK& verzorg ik regelmatig tekstuele bijdrages. Deze hebben zowel een wervend als informatief karakter. Ze zijn bedoeld als communicatiemiddel om de doelgroep, (jong volwassenen), te bereiken maar ook om de (vak)pers te informeren over deze vernieuwende Aziatische fastserviceformule.
Persberichten voor naamsbekendheid
In 2017 is WOK& gestart door Wim Markwat en Boris van Leeuwen. Tijdens de opstartfase schreef en verstuurde ik diverse persberichten over het ontwikkelen en in de markt zetten van de nieuwe fastservice formule waarbij alles draait om gezonde en lekkere Oosterse maaltijden, broodjes en dranken. De persberichten gingen naar vakmedia maar ook naar lokale kranten en media. Ze zijn goed opgepikt en dragen zo bij aan de naamsbekendheid van de formule. Ze zijn terug te vinden op de website bij de blogs van WOK&.
Brochure WOK& over de waarden
Naast persberichten heb ik de teksten geschreven voor de bedrijfsbrochure. Die is vooral gericht op het verstrekken van informatie aan potentiële franchisenemers. Het gaat onder meer over de waarden waarop de formule gebaseerd is. ‘Eat with your heart’ is de pay off van WOK&. Deze verwijst naar duurzaam, gezond en maatschappelijk betrokken ondernemen. Daarnaast bevat de brochure informatie over de organisatie, de huisgemaakte producten en gewenste locaties. De tone of voice was vlot en informeel met het oog op de doelgroep: jonge ondernemers in de fastservice.
Krant als kennismakingsmiddel
Nadat eind december 2017 de eerste WOK& in Rotterdam van start is gegaan, heb ik voor deze locatie een speciale krant samengesteld. Daarin staan interviews met buurtorganisaties, de franchiseneemster en bovendien artikelen over de producten en de mensen die er werken. Deze krant is huis-aan-huis verspreid in de wijk rond de Rotterdamse vestiging. Het is een prima een laagdrempelige manier om als horeca ondernemer je doelgroep te laten kennis maken met je concept..
Inmiddels is voor de vestiging in Heerhugowaard die medio 2018 is open gegaan, ook een krant gemaakt.